Acum ne puteți găsi și pe

Eco Extract Ghimpați, o întreprindere socială inovativă care sprijină producătorii locali din județul Giurgiu

senses-antet-835x115_3.jpg

În perioada următoare, ADR Sud Muntenia va pro­mova întreprinderile sociale care au participat la evenimentele organizate în cadrul proiectului, fiind considerate modele de bună practică.

Eco Extract a fost înființată în anul 2016, contribuie la dezvoltarea economiei sociale în România, prin valorificarea resurselor umane și agricole locale din regiunea Sud Muntenia.

Eco Extract este una din întreprinderile sociale care au participat la unul din evenimentele de pitching, organizate de ADR Sud Muntenia, în cadrul proiectului SENSES. Modelul de afacere prezentat în cadrul întrunirii a fost considerat unul de sucess, motiv pentru care compania a fost aleasă spre a fi promovată în Campania de conștientizare privind economia socială.

Companie inovatoare, produs unic

Pentru a putea intra pe o piață suprasaturată, dominata de uleiurile rafinate, Eco Extract a creat o nișă de piață prin dezvoltarea unor produse unice, si anume: mixuri de uleiuri presate la rece. În 2018, compania a dezvoltat împreună cu o echipă de cercetători din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare o gama de uleiuri alimentare, denumită SAGAX. Acesta este un mix din 5 uleiuri vegetale extravirgine presate la rece, compus din semințe de floarea soarelui, rapiță, in, cânepă și dovleac, care are raportul optim între acizii grași Omega 3 și Omega 6 (acesta fiind 1 : 3), de care are nevoie organismul uman, și conține nutrienții necesari în procesele metabolice. Printre beneficiile consumului de ulei SAGAX, se numără: dezvoltarea memoriei și a rezistenței la stres, acuitate vizuală superioară, reducerea riscului bolilor cardio-vasculare, reducerea inflamațiilor, ajută la menținerea greutății normale, etc.

Impact social

Mediul rural se confruntă cu o serie de probleme sociale, iar ECO EXTRACT și-a propus să contribuie la dezvoltarea economiei sociale în România și să valorifice resursele umane și agricole locale prin: crearea a 2 locuri de muncă pentru persoane care provin din grupuri dezavantajate; generarea de surse de venit către 36 de gospodării din Ghimpați și împrejurimi, prin achiziția de materii prime oleaginoase și plante aromatice de cultură; generarea de surse de venit către 8 familii care nu dețin terenuri în proprietate, prin colectarea de plante din flora spontană, menținerea și îmbunătățirea stării de sănătate a consumatorilor prin plasarea pe piață a unor produse naturale și nu numai.

Notă

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.